PROGRAMACIÓ


1R TRIMESTRE

P3

Activitat d’animació a la lectura

Amb els més petits treballarem com a elements de valor el reconeixement de rols i regles i l’empatia amb els desafavorits, i com a elements narratius la introducció a la trama, la trama enumerativa, i el protagonista i antagonista . Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de P3 treballarem els hàbits i reglament de la biblioteca i  la cura en el tracte dels contes mirant diferents contes. També aprendrem a fer la pinça.

P4

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de P4 treballarem com a elements de valor l’afecte al grup, la generositat i la honestedat i com a elements narratius l’aparença/ realitat, la intriga i el suspens. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de P4 treballarem els hàbits i reglament de la biblioteca i veurem quines són aquelles coses que podem fer dins de la biblioteca i quines millor que fem a fora.

P5

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de P5 treballarem com a elements de valor el reconeixement de la causa/ efecte i com a elements narratius l’aparença/ realitat. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de P5 treballarem els hàbits i reglament de la biblioteca i recordarem quines són aquelles coses que podem fer dins de la biblioteca i quines millor que fem a fora.

1R

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 1r. treballarem com a element de valor la superació de pors  i com a elements narratius la intriga Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de 1r, a  través d’una adaptació del Joc de l’Oca  adreçada a biblioteques, farem un repàs dels hàbits i reglament de la biblioteca, i introduirem als alumnes a  la normativa de préstec, els diferents materials que hi podem trobar i a les activitats que s’hi desenvolupen.

2N

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 2n.  treballarem com a element de valor l’assumpció de l’esforç i com a elements narratius l’estructura de la llegenda, la rondalla i el mite. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de 2n, descobrirem els mots encreuats que amaguen paraules referents als diferents materials de la biblioteca i a la normativa de préstec.

3R

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 3r.  treballarem com a element de valor l’acceptació del handicap i com a elements narratius les figures de l’heroi i l’antiheroi. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de 3r, simularem que som llibres que ens hem d’ordenar al prestatge.La meitat de la classe faran de llibres i l’altre meitat, d’ajudants de bibliotecaris que han d’ordenar el prestatge.

4RT

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 4rt.  treballarem com a element de valor els desitjos i projectes i com a elements narratius la narració condicionada. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de 4rt, farem una aproximació al llenguatge gràfic que s’utilitza en el còmic, i coneixerem els elements més representatius que trobem en el còmic. Ho farem a través d’una adaptació del  joc del “Memory” relacionant les imatges vinculades als elements i al llenguatge del còmic.

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nois i noies de 5è. treballarem com a element de valor l’acceptació personal i com a elements narratius: la narració Clàssica, la narració Biogràfica, la narració Moderna i la Contemporània. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nois i noies de 5é, coneixerem la Classificació Décimal Universal, els sistema d’ordenació de llibres segons matèria que utilitzen les diferents biblioteques per classificar els seus llibres. Després d’introduir les diferents matèries que inclou la CDU, jugarem a aparellar portades amb els seus respectius topogràfics.

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nois i noies de 6è. treballarem com a element de valor el pensament crític i social, la calúmnia i l’engany, i com a elements narratius els registres comunicatius i el missatge alternatiu. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els alumnes més grans, realitzarem una visita a la sala d’adults de la biblioteca i coneixerem les diferents seccions que hi podem trobar.

Un cop feta la visita els alumnes hauran de buscar diferents llibres de lectura que els hi recomanarem, aquests estaran amagats en les diferents seccions que haurem visitat prèviament.

2N TRIMESTRE

P3

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de P3 treballarem la diversitat i la tolerància. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de P3 treballarem els hàbits i reglament de la biblioteca i  la cura en el tracte dels contes mirant diferents formats de contes: d’aigua, de cartró, desplegables, grans, petits, amb lletra, sense lletra….

P4

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de P4 treballarem valors com la família, la diversitat, el coneixement del medi i la igualtat. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de P4 seguirem treballant els hàbits i reglament de la biblioteca, triarem un conte, buscarem un lloc on ens sentim còmodes per llegir-lo i quan acabem el deixarem al “carro” dels llibres.

P5

Amb els nens i nenes de P5 treballarem valors com la diversitat, la tolerància, la superació de pors i la igualtat. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat d’animació a la lectura

Activitat de formació d’usuaris

Als nens i nenes de P5, ara que saben llegir els ensenyem diferents llibres de lletra lligada,  LLETRA DE PAL, I lletra d’impremta i llibres que combinen lletra lligada i pictogrames, també remarquem que a la biblioteca cal estar en silenci per llegir.

1R

 Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 1r treballarem valors com la família, la diversitat, el coneixement del medi i la igualtat. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de 1r,  treballarem la familiarització de la biblioteca, l’autonomia i la presa de contacte amb els contes, a través del joc  aniran descobrint els diferents espais de la biblioteca i posaran unes banderoles així que descobreixin cada secció.

2N

 Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 2n. treballarem la superació de pors i l’entreteniment. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de 2n. aprendrem que els llibres de lectura de la biblioteca, es classifiquen per gomets. I que el gomet ens indica per a quina edat es recomanada cada lectura. Els alumnes tot jugant a fer de bibliotecaris ens suggeriran l’edat recomanada per a diferents lectures.

3R

 Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 3r. treballarem valors com la diversitat i la autoestima. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de 3r jugarem al joc l’ajudant del bibliotecari, i el que farem serà ordenar diferents llibres en diferents caixes tenint en compte el gomet que porten o la matèria de que tracten, en funció de si el llibre és d’imaginació o de matèria.

4RT

 Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 2n treballarem la superació de pors i l’entreteniment. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de 4rt. mirarem revistes, posarem a l’abast dels alumnes diferents tipus de revistes i a través de la consulta del sumari observarem els continguts que aquestes ens ofereixen.

 Activitat d’animació a la lectura

Amb els nois i noies de 5è. treballarem com a elements de valor la superació de pors, la família, els sentiments i la diversitat i com a elements narratius: el misteri. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nois i noies de 5è treballarem la recerca d’informació i coneixerem les diferents possibilitats de cerca d’informació que ofereix el fons de la biblioteca. Durem a terme una recerca temàtica, sobre un mateix tema buscarem informació en diferents fonts: Índexs o sumaris de revistes, enciclopèdies, cerca directa a prestatge…etc.

 Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 1r treballarem valors com l‘amistat, la diversitat, els sentiments. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nois i noies de 6è. realitzarem  cerques a través del catàleg, recordarem  com es realitzen les cerques per autor, matèria, títol i comprovarem la disponibilitat del material a la nostra biblioteca i en quin estat es troba l’exemplar. Aprendrem a fer  cerques més complexes i els explicarem com poden gestionar el seu propi compte de carnet a través de EL MEU ARGUS.

3er TRIMESTRE

P3

Activitat d’animació a la lectura

Contes d’animalons.

 

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de P3 treballarem els hàbits i reglament de la biblioteca i  la cura en el tracte dels contes mirant diferents contes. També practicarem a fer la pinça.

P4

Activitat d’animació a la lectura

Contes per dir t’estimo: Amb bogeria, Endevina com t’estimo, Petons Petons i T’estimo molt Cangur blau.

Activitat de formació d’usuaris

Els alumnes de P4 treballan els hàbits i les normes de la biblioteca. Realitzaran una activitat on  sortiran a senyalar personatges d’una fitxa. Diran que fan i si això és permès o no a la biblioteca.

P5

Activitat d’animació a la lectura

Contes que ens parlen de marranades.

el-caganer-mes-divertit-del-nadal-en-3d_9788499326559El-gall-Quiquiriquictresllobatons

 

Activitat de formació d’usuaris

Als nens i nenes de P5, ara que saben llegir, miraran diferents llibres de lletra lligada,  LLETRA DE PAL, I lletra lligada i llibres de gomet blau (recomanats per a menors de 6 anys) coneixeran el carro i el seu funcionament dins de la sala infantil.

1r

Activitat d’animació a la lectura

Poti-poti, una mica de tot!

Activitat de formació d’usuaris

Els nens i nenes de 1er, treballaran els hàbits bàsics, l’accés lliure, gratuït i per a tothom de la biblioteca, la importància del silenci, l’autonomia, l’elecció del llibre i la familiarització amb l’espai. De forma autònoma cada nen per la biblioteca, farà una simulació d’una visita en solitari, fer l’exercici de triar un llibre i triar un espai que resulti còmode per llegir-lo.

2n

Activitat d’animació a la lectura

Contes d’amor.

Activitat de formació d’usuaris

Els nens i les nenes de 2on, aprendran una mica com van classificats els llibres de coneixements de la sala infantil. Aprendran a diferenciar els contes dels llibres de coneixements a través d’una activitat pràctica i vivencial.

3r

Activitat d’animació a la lectura

Poti-poti, una mica de tot!

A més a més El cor del mico, un conte popular d’un recull de contes d’animals.

 

Activitat de formació d’usuaris

Els nens i les nenes de 3er, treballaran la cerca de llibres a prestatge, a partir de les dades de l’autor del llibre i l’edat a la que es recomana la lectura faràn la cerca a les prestatgeries de la biblioteca. Molt important per treballar l’autonomia dels nens i nenes a la biblioteca.

4rt

Activitat d’animació a la lectura

Contes de princeses.

Activitat de formació d’usuaris

Els alumnes de 4rt coneixeran quines són les persones més importants alhora de fer un llibre com són: autor/a, il·lustrador/a, editorial, corrector…

Activitat d’animació a la lectura

Contes de pirates.

 

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nois i noies de 5è, realitzarem cerques a través del catàleg de les biblioteques públiques de Catalunya. Cercarem llibres i pel·lícules tant buscant-les per autor com per títol i comprovarem la disponibilitat del material a la nostra biblioteca i en quin estat es troba l’exemplar. Prendrem nota de la pàgina web del catàleg (argus.biblioteques.gencat.cat/) per a possibles consultes de l’escola o un altre lloc amb connexió a internet.

Activitat d’animació a la lectura

Contes de sang i fetge.

Activitat de formació d’usuaris

Els nois i noies de 6è, faran una gimcana a la biblioteca, per tal de consolidar els coneixements assolits en les activitats de formació d’usuaris al llarg de l’etapa escolar.
Amb aquesta activitat, faran un repàs de l’estructuració del fons, cerca a catàleg, normativa de préstec, serveis de la biblioteca..etc.

3 pensaments sobre “PROGRAMACIÓ

  1. Gràcies Ilyass, Yousser, Elsa, Georgiana i Nuria per els vostres comentaris. Ens agrada que us agradin els llibres que us llegirem i us prometem tenir el bloc més actualitzat. Esperem que comenteu moltes més coses i veure-us ben aviat per la biblioteca :-). Petonets per totes i tots!

  2. Hola sóm el Ilyass i el Yousser de part de l’escola MÓSSEN RAMÓN BERGADÁ ens agraden molt els llibres que ens llegireu

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s