1ER TRIMESTRE

P3

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de P3 treballarem la diversitat i la tolerància. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de P3 treballarem els hàbits i reglament de la biblioteca i  la cura en el tracte dels contes mirant diferents formats de contes: d’aigua, de cartró, desplegables, grans, petits, amb lletra, sense lletra….

P4

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de P4 treballarem valors com la família, la diversitat, el coneixement del medi i la igualtat. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

FITXA DINS I FORA. Amb els nens i nenes de P4 treballarem els hàbits i reglament de la biblioteca i veurem quines són aquelles coses que podem fer dins de la biblioteca i quines millor que fem a fora.

P5

Amb els nens i nenes de P5 treballarem valors com la diversitat, la tolerància, la superació de pors i la igualtat. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat d’animació a la lectura

Activitat de formació d’usuaris

Als nens i nenes de P5, ara que saben llegir els ensenyem diferents llibres de lletra lligada,  LLETRA DE PAL, I lletra d’impremta i llibres que combinen lletra lligada i pictogrames, també remarquem que a la biblioteca cal estar en silenci per llegir.

1R

 Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 1r treballarem valors com la família, la diversitat, el coneixement del medi i la igualtat. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de 1r,  treballarem la familiarització de la biblioteca, l’autonomia i la presa de contacte amb els contes, a través del joc  aniran descobrint els diferents espais de la biblioteca i posaran unes banderoles així que descobreixin cada secció.

2N

 Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 2n. treballarem la superació de pors i l’entreteniment. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

PENJAT LITERARI. Els nens i nenes hauran de descobrir el títol de diferents lectures mitjançant el conegut joc “El penjat”. Disposaran de pistes que els ajudaran a desxifrar les lectures amagades. 

3R

 Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 3r. treballarem valors com la diversitat i la autoestima. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

En aquesta sessió els alumnes preparen una visita per a ensenyar la biblioteca als pares. Els nens com a usuaris experimentats que són tenen la missió de donar a conèixer la utilitat de la biblioteca als seus pares. Els hi explicaran els serveis que ofereix la biblioteca, com s’organitza el fons, els materials que s’hi poden trobar… etc. 

3r_ACTIVITAT COMPLEMENTÀRIA

4RT

 Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 2n treballarem la superació de pors i l’entreteniment. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de 4rt, aprendrem a buscar diferents llibres de coneixements al prestatge, els alumnes agafaran el rol “d’ajudants de bibliotecari” i respondran les peticions més habituals dels nostres usuaris, tot cercant diferents llibres al prestatge. 

4rt_ACTIVITAT COMPLEMENTÀRIA

 Activitat d’animació a la lectura

Amb els nois i noies de 5è. treballarem com a elements de valor la superació de pors, la família, els sentiments i la diversitat i com a elements narratius: el misteri. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nois i noies de 5é, coneixerem la Classificació Décimal Universal, els sistema d’ordenació de llibres segons matèria que utilitzen les diferents biblioteques per classificar els seus llibres. Després d’introduir les diferents matèries que inclou la CDU, jugarem a aparellar portades amb els seus respectius topogràfic

 Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 1r treballarem valors com l‘amistat, la diversitat, els sentiments. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nois i noies de 6è realitzarem  cerques a través del catàleg, recordarem  com es realitzen les cerques per autor, matèria, títol i comprovarem la disponibilitat del material a la nostra biblioteca i en quin estat es troba l’exemplar. Aprendrem a fer  cerques més complexes i els explicarem com poden gestionar el seu propi compte de carnet a través de EL MEU ARGUS.

2N TRIMESTRE

 

P3

Activitat de formació d’usuaris

Mirem contes. Amb els nens i nenes de P3 treballarem els hàbits i reglament de la biblioteca i  la cura en el tracte dels contes mirant diferents tipus de contes.

P4

Activitat de formació d’usuaris

Recordem les normes d’ús de la biblioteca

P5

Activitats complementaries al voltant dels contes:

Activitat de formació d’usuaris

Mirem llibres de LLETRA DE PAL i lletra lligada.

1r

Activitat de formació d’usuaris

JUGUEM, què li ha passat a la Mirmiga? Els tres porquets, la rateta presumida, el grúfal, el peix irisat, el drac de Sant Jordi, el monstre de colors… qui ens pot ajudar a trobar la Mirmiga.

2n

Diferenciació entre els llibres d’imaginació i matèria. Aprendrem a localitzar els llibres de tan de lectura com de coneixements. Veurem que les lectures es classifiquen per gomets i que el gomet ens indica per a quina edat es recomanada cada lectura.

3r

 

Activitat de formació d’usuaris

BUSQUEM LA MIRMIGUETA. Amb els alumnes de 3r, aprendrem a localitzar i ordenar els llibres al prestatge. Aquests es troben ordenats per gomets que ens indiquen l’edat per a qui es recomana la seva lectura, i disposen d’un teixell al seu llom que ens indica les tres primeres lletres del cognom de l’autor i s’ordenen alfabèticament segons aquestes.

4rt

Activitat de formació d’usuaris

Aprenem el procés editorial. Amb els alumnes de 4rt aprendrem quin és el procés des del moment que l’autor escriu un llibre fins a que es troba les nostres llibreries i biblioteques.

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nois i noies de 5è treballarem la recerca d’informació i coneixerem les diferents possibilitats de cerca d’informació que ofereix el fons de la biblioteca. Durem a terme una recerca temàtica, sobre un mateix tema buscarem informació en diferents fonts: Índexs o sumaris de revistes, enciclopèdies, cerca directa a prestatge…etc.

Activitat complementària. Gola de llop

Activitat complementària. Jompirú

Activitat complementària. La escoba de la viuda

 

 

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nois i noies de 6è realitzarem  cerques a través del catàleg, recordarem  com es realitzen les cerques per autor, matèria, títol i comprovarem la disponibilitat del material a la nostra biblioteca i en quin estat es troba l’exemplar. Aprendrem a fer  cerques més complexes i els explicarem com poden gestionar el seu propi compte de carnet a través de EL MEU ARGUS.

Activitat complementària. Duelo al sol

3ER TRIMESTRE

P3

Activitat d’animació a la lectura

Amb els més petits treballarem com a elements de valor el reconeixement de rols i regles i l’empatia amb els desafavorits, i com a elements narratius la introducció a la trama, la trama enumerativa, i el protagonista i antagonista . Vegeu els contes que treballarem:

També s’explica:    La balena (conte australià) i El centpeus de Japó i el Samurai Taro

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de P3 treballarem els hàbits i reglament de la biblioteca i  la cura en el tracte dels contes mirant diferents contes. També aprendrem a fer la pinça.

P4

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de P4 treballarem com a elements de valor l’afecte al grup, la generositat i la honestedat i com a elements narratius l’aparença/ realitat, la intriga i el suspens. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

FITXA DINS I FORA. Amb els nens i nenes de P4 treballarem els hàbits i reglament de la biblioteca i veurem quines són aquelles coses que podem fer dins de la biblioteca i quines millor que fem a fora.

P5

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de P5 treballarem com a elements de valor el reconeixement de la causa/ efecte i com a elements narratius l’aparença/ realitat. Vegeu els contes que treballarem:

Altres contes:    La formigueta que anava a Jerusalem (conte provençal) ; La rana que estava sentada debajo del agua.

Activitat de formació d’usuaris

FITXA DINS I FORA. Amb els nens i nenes de P4 treballarem els hàbits i reglament de la biblioteca i veurem quines són aquelles coses que podem fer dins de la biblioteca i quines millor que fem a fora.

1R

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 1r. treballarem com a element de valor la superació de pors  i com a elements narratius la intriga Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de 1r, a  través d’una adaptació del Joc de l’Oca  adreçada a biblioteques, farem un repàs dels hàbits i reglament de la biblioteca, i introduirem als alumnes a  la normativa de préstec, els diferents materials que hi podem trobar i a les activitats que s’hi desenvolupen.

2N

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 2n.  treballarem com a element de valor l’assumpció de l’esforç i com a elements narratius l’estructura de la llegenda, la rondalla i el mite. Vegeu els contes que treballarem:

També s’expliquen: El laberint dels mites (Sendak) / Mites familiars, hindús, llegendes urbanes..

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de 2n, descobrirem els mots encreuats que amaguen paraules referents als diferents materials de la biblioteca i a la normativa de préstec.

3R

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 3r.  treballarem com a element de valor l’acceptació del handicap i com a elements narratius les figures de l’heroi i l’antiheroi. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de 3r, simularem que som llibres que ens hem d’ordenar al prestatge.La meitat de la classe faran de llibres i l’altre meitat, d’ajudants de bibliotecaris que han d’ordenar el prestatge.

4RT

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nens i nenes de 4rt.  treballarem com a element de valor els desitjos i projectes i com a elements narratius la narració condicionada. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nens i nenes de 4rt, farem una aproximació al llenguatge gràfic que s’utilitza en el còmic, i coneixerem els elements més representatius que trobem en el còmic. Ho farem a través d’una adaptació del  joc del “Memory” relacionant les imatges vinculades als elements i al llenguatge del còmic.

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nois i noies de 5è. treballarem com a element de valor l’acceptació personal i com a elements narratius: la narració Clàssica, la narració Biogràfica, la narració Moderna i la Contemporània. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els nois i noies de 5è realitzarem  cerques a través del catàleg aprendrem com es realitzen les cerques per autor, matèria, títol i comprovarem la disponibilitat del material a la nostra biblioteca i en quin estat es troba l’exemplar. 

5è_ACTIVITAT COMPLEMENTÀRIA

Activitat d’animació a la lectura

Amb els nois i noies de 6è. treballarem com a element de valor el pensament crític i social, la calúmnia i l’engany, i com a elements narratius els registres comunicatius i el missatge alternatiu. Vegeu els contes que treballarem:

Activitat de formació d’usuaris

Amb els alumnes més grans, realitzarem una visita a la sala d’adults de la biblioteca i coneixerem les diferents seccions que hi podem trobar.

Un cop feta la visita els alumnes hauran de buscar diferents llibres de lectura que els hi recomanarem, aquests estaran amagats en les diferents seccions que haurem visitat prèviament.

6è_ACTIVITAT COMPLEMENTÂRIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari