Dijous em van venir a veure els nens i nenes de P5 de l’Escola Ramon Bergadà i també els nois i noies de 6è, molts dels quals ja puc considerar vells amics. Ens veiem sovint a la tarda i ja ens coneixem força. M’ha agradat sentir-me “en familia”.

Amb els petits m’ha agradat escoltar com els Carles els ha ajudat a veure la diferència entre por i “susto”. La por no es veu. Jo tinc un ensurt si, enmig de la nit, sento un soroll molt fort. Però tinc por de debò si penso que pot passar-li alguna cosa dolenta a una amiga meva.  I a vosaltres, quines coses us fan por?

De tot el que  ha explicat el Carles als grans, avui sense cap mena de dubte em quedo amb la història del pagès que va anar a veure en Brahma, el déu indi, per demanar-li la seva oportunitat per a ser feliç. De vegades, exigim que els altres que “ens cuidin”, que ens facin feliços, i oblidem que  les oportunitats, la sort i la felicitat, depèn sobretot de nosaltres mateixos, de buscar-la i saber-la veure.

Felicitats a l’Abderrafie i el Nourdinne per fer el paper de “pobre desgraciat” amb tanta dignitat! No és gens fàcil posar-se davant del públic a actuar!

Petons gelats i amb gust d’esperança,

Mirmiga

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Anuncis

2 thoughts on “Oportunitats

  1. Alejándro!!!!! El conte no té nom, pròpiament. És un conte hindí, el pots trobar sencer a “El círculo de los mentirosos: cuentos filosóficos del mundo”, de Jean Claude Carrière, a l’Editorial Lumen. Mira a l’Argus si el tenen a Constantí, hi ha com uns 300 contes, molts. Però molts són bons. Aquest senyor va ser guionista de Luis Buñuel, i s’ha documentat a fons. Per aprofitar la resposta et recomano, molt i molt una pel·li (en blanc i negre) que es diu “Viridiana”, complicada però engrescadora. Una abraçada, xic, i escriu-me dient que t’han semblat, contes i pel·lícula (ep, si vols).

  2. hola carles soc el arbre de 6èa et volia dir que com es deia el conte del deu brama ,la pija l’arbre….
    ATENTAMENT ALEJANDRO 6ÈA

Deixa un comentari

